יום שני, 19 בפברואר 2018

על המיזם והסרט "הכרה ביהודים שהצילו יהודים"

על המיזם והסרט "הכרה ביהודים שהצילו יהודים"


"ובחרת בחיים" במסגרת תוכניתנו הקבועה: "אות לאות תביע אומר" 19.02.2018 בין 11:00 ל 14:00 תוכנית הרדיו היחידה שמקדישה זמן שידור ובמה להנצחת השואה ולסיפור חייהם של שורדי השואה. בצד קיום הצו "לזכור ולא לשכוח" או כפי שכתוב בתנ"ך "וְהִגַּדְתָּ לְבִנְךָ בַּיּוֹם הַהוּא" [שמות י"ג ח'].

אנו מקדישים את תוכניתנו היום, לספר על המיזם והסרט "הכרה ביהודים שהצילו יהודים". היום נשוחח על מצילות ומצילות ביוון. נספר על הגיבורים היהודים שחירפו נפשם והצילו מאות אלפי יהודים. כך יגיע הנושא לתודעה העולמית ויונחל לדורי דורות. 


עד היום לא זכה נושא הצלת יהודים בידי יהודים בתקופת השואה לתשומת הלב הראויה לו, לא קיבל הכרה ציבורית הולמת ולא עלה על סדר היום הציבורי ולא זכה ליחס הראוי לו מצד המדינה, באמצעות חוקיה ומוסדותיה.

אנו שמחים לארח את היזם דר' אברהם חולי, את שושי בן חמו במאית הסרט  ואת פרופ' גדעון גרייף ההיסטוריון בהא הידיעה אשר התמחה ופרסם ספרים על תקופת השואה.

אחד המיזמים הברוכים של דר' אברהם חולי ושל שותפו משה גרומב הינו הפקת סרט דוקומנטרי באורך מלא, שיציג את הגבורה היהודית בתקופת השואה ואת הגיבורים היהודים שחירפו נפשם והצילו מאות אלפי יהודים. כך יגיע הנושא לתודעה העולמית ויונחל לדורי דורות. דר' אברהם חולי ומשה גרומב שותפו נעזרים במיזם זה בבמאית הסרטים שושי בן חמו ובפרופ' גדעון גרייף, ההיסטוריון הראשי של מכון "שם עולם" לחקר, תיעוד ומחקר השואה.

בתוכנית התארחה טלפונית נעימה מאסטרו ביתו של יעקב מאסטרו אחד מגיבורי הסרט אשר זכה לתעודת הוקרה על היותו אחד מהמצילים את אחיו היהודים.


על מפת עץ החיים של יעקב מאסטרו:
מפת עץ חיים קבלית
יעקב מאסטרו
כל הזכויות שמורות (C) שרון נריה בר-און

מפתו מאוזנת, משמעותה שבמפתו יש זרימה אנרגטית תקינה, המוגדרת 100% זרימה חופשית, המאפשרת זרימה חיובית בחיים. המפה מאפשרת לנצל באופן מלא את פוטנציאל היכולות העומדים לרשותו.

מפת הייעוד מספרת על אדם שהוא מלך בביצוע. אדם תכליתי, מעשי, הישגי, אדם חזק ועוצמתי. אדם אחראי, ענייני, מצליחן, שאפתן, בעל כוח רצון. אדם אנרגטי, דינמי וכשרוני. אדם נחוש, בעל רצון עז, מתמיד ובעל משמעת עצמית. 

אדם יסודי, יעיל, תחרותי, חרוץ ובעל יכולת לרדת לפרטים. אדם משפחתי, מחובר לאדמה, מסודר, מאורגן ומציאותי.

מספר משמעותי, הינו  מס' 2=11  =מיסוד האוויר והאש= המשויך לספירות בינה, נצח ויסוד, 30% מהמספרים במפה, המסמלים באסטרולוגיה את מזל דלי. הקורא לו להיות מאסטר. לממש ולהביא לידי ביטוי כישוריו כאדם מבריק, גאון ומחונן. לפתח את יכולות המצאה המדהימים הקיימים בו למען מימוש ייעודו כאמור, לשרת את העולם. להיות בעל השפעה חיובית ורבה על הקהילה והסובבים אותו שמאמינים בו והולכים אחריו באש ובמים ולשמש דוגמה ומופת. 

אדם הנוהג ביושרה על פי החוקים הקוסמים, המפתח חזון אישי למען האנושות. העומד מול קהל, ובעל אחריות כלפי הציבור. בעל יכולות ליצירת והגשמת רצונות המשרתים את האנושות ולברוא מציאות עבורם. אדם מקורי, מיוחד ולא שיגרתי המעניק לזולת מבלי לדרוש תמורה.

המשפיע התנכ"י "יעקב" מתאר אדם בעל יכולות נעלות המסוגל להתחבר לעולמות עליונים ולבורא עולם כפי שמתואר בחלום יעקב. יעקב כמשפיע התנכ"י מתואר באמצעות הענק התנ"כי החבוי בך. היכולות והכישורים החבויים באישיותו מזוהים עם תכונות בן מזל דלי ומתאר אדם אהוב, מנהיג טבעי, אדם עוצמתי שהולכים אחריו באש ובמים.
אדם ישר-אל. כלומר, ישירות, פנים אל פנים, ביושרה, בהגינות ובאמת כנאמר תָּמִים תִּהְיֶה, עִם יְהוָה אֱלֹהֶיךָ [דברים י"ח י"ג, י"ח]

על מפת עץ החיים של המיזם – הכרה ביהודים שהצילו יהודים:
5 במאי 2016
 
מפת עץ החיים הקבלית
הכרה ביהודים שהצילו יהודים
כל הזכויות שמורות (C) שרון נריה בר-און
מפת הייעוד [ספירת תפארת 1=19] מספרת על  מיזם אומנותי להפיץ ידע  על השואה, שימור וידע על נקודות אור  - יהודים שהצילו יהודים, בתקופה הכי חשוכה של  העם היהודי תוך כדי שימוש בהזדמנויות לשמר את הידע שגם בתקופה כזו היו כאלה שחרפו את נפשם למען בני עמם.
מספר המזל האסטרולוגי [ מס' 33 =מיסוד האדמה= המשויך לספירת דעת הנסתרת]  – מזל שור  הקורא למיזם להיות מיזם יציב, בעל יכולת הפצה בהתמדה, נחוש ודבק במטרה. מקרין אהבה ודאגה לזולת.

ספירות חסד-גבורה 4=22 [מזל עקרב מיסוד המים והאש] מספרות על יכולת הפצה בינלאומית, יכולת עשייה תוך כדי תנועה. יכולת יצירה יש מאין.

המשפיע התנכ"י "מנורה" מתאר את יכולת הראיה המיוחדת ואת יכולת בריאת המציאות כפי שמתואר בנס פח השמן שבו הודלקה המנורה. למנורה יש תכונה מיוחדת שיש ביכולתה להפיץ אור תמיד מקצה העולם ועד קצהו לנצח נצחים. כנאמר, בלי אור הבורא אין הצלחה כפי שמבוטא ע"י המנורה.          

השירים שהושמעו בתוכנית:
Nana Mouskouri - Milisse mou
אלי אלי, שלא ייגמר לעולם. הליכה לקיסריה. – נחמה הנדל
פוליקר - חכי לי סלוניקי
אנא בכוח - עובדיה חממה.
ננה מושקורי - Only Love
שהשמש תעבור עליי - ירדנה ארזי
פוליקר - אפר ואבק..
Nana Mouskouri - So leb dein Leben – I did it my way
הארץ הזאת – שמעון ישראלי
Nana Mouskouri: Lieder, die die Liebe schreibt
Nana Mouskouri: Weiße Rosen aus Athen
תודה - חיים משה.










                                                                  כרטיס הביקור הדיטגילי שלי


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה